W dniach  10 i 11.05.2019  dzięki  Fundacji „ Sfinks” i sponsorom nasi wychowankowie pojechali  na dwudniową  wycieczkę  do Łodzi i Tomaszowa Mazowieckiego a także do miejscowości Spała.

W Łodzi wraz z przewodnikiem  mieliśmy przyjemność zwiedzić  Muzeum Kinematografii, Muzeum Kanału „Dętka”, które znajduje się pod placem Wolności, „Kamienice pod lwem”, Białą Fabrykę - Muzeum Włókiennictwa oraz  Manufakturę Łódzką. Przeszliśmy ulicami Łodzi gdzie można było podziwiać miedzy innymi Teatr Lalek, ulicę  Piotrkowską na której znajduje się zabytkowa  kamienica Pod Kasztanami oraz Pod Gutenbergiem, Pasaż Róży  pokrytą lustrzaną mozaiką, którego widok w promieniach słońca zapiera dech w piersiach. Po zwiedzaniu muzeów oraz miasta udaliśmy się do „Kręgielni  Grakula” gdzie wychowankowie mogli się odprężyć i zagrać w kręgle.

Następnego dnia udaliśmy sie do Tomaszowa Mazowieckiego gdzie wraz z przewodnikiem podziwialiśmy Rezerwat Przyrody - Niebieskie Źródła, Skansen Rzeki Pylicy, Lufcik oraz miejscowość Spała  gdzie zwiedziliśmy Centralny Ośrodek Przygotowań Olimpijskich. To właśnie w Spale nasza kadra narodowa oraz wybitni sportowcy trenują do najważniejszych epizodów sportowych, odbywa się tu również wiele zawodów i wydarzeń lekkoatletycznych. Udało nam  się również zwiedzić główne atrakcje tej małej miejscowości Pomnik Żubra oraz mały kościół  Matki Bożej  Królowej Polski .

Dziękujemy bardzo Fundacji „Sfinks” i wszystkim sponsorom za zorganizowanie wycieczki, gdzie wychowankowie mogli poznać nowe miejsca i dobrze się bawić.