Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
POWDIR

Powiatowy Ośrodek Wsparcia Dziecka i Rodziny
w Chrzanowie

(32) 646 71 88
+48 662 336 308

Powiatowy Ośrodek Wsparcia Dziecka i Rodziny w Chrzanowie jest jednostką organizacyjną wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, nie posiadającą osobowości prawnej.

Podmiotem prowadzącym placówkę jest Powiat Chrzanowski. Ośrodek jest placówką opiekuńczo-wychowawczą typu socjalizacyjnego dla 28 wychowanków, która zapewnia dzieciom i młodzieży całkowicie lub częściowo pozbawionym opieki: całodobową, ciągłą lub okresową opiekę i wychowanie. Placówka przeznaczona jest dla dzieci i młodzieży powyżej 10 roku życia do 18 roku życia – możliwość pobytu w placówce dzieci młodszych i starszych aniżeli podany przedział wiekowy określa ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
Placówka mieści się przy ulicy Marii Skłodowskiej – Curie 10 w Chrzanowie.

Wycieczka do Wrocławia

W dniu 25 maja 2017 r. pojechaliśmy się na wycieczkę do Wrocławia zorganizowaną przez Fundację „Sfinks”.

Z placówki wyjechaliśmy o godzinie 6:30.Po niespełna czterech godzinach byliśmy już na miejscu, gdzie czekała na nas pani przewodnik. Wrocław przywitał nas piękną, słoneczną pogodą. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Ostrowa Tumskiego. Następnie idąc przez most wyruszyliśmy w kierunku Starego Miasta. Przeszliśmy most nad Odrą obok przystani jachtowej, a następnie do Uniwersytetu Wrocławskiego, w którym mieści się Muzeum. Do Rynku dotarliśmy ulicą Kuźniczą. Tam zwiedziliśmy Archikatedrę Św. Jana Chrzciciela, gdzie zapaliliśmy świece i wysłuchaliśmy bardzo ciekawej legendy o Lwie. Idąc dalej dotarliśmy do Ossolineum, Polskiego Instytutu Naukowego I Kulturalnego   we Wrocławiu. Kolejnym punktem była wieża matematyczna, Pomnik Jana Nepomucena i wspaniałe ogrody w stylu barokowym. Niewątpliwą atrakcją miasta były wrocławskie krasnale, których szukaliśmy przez cały czas pobytu. Nazwą tą określa się figurki krasnali, umieszczane na ulicach Wrocławia. Następnie udaliśmy się do Muzeum Narodowego. Zbiory muzeum obejmują przede wszystkim malarstwo i rzeźbę. Było, co podziwiać. Pomimo kilku godzin zwiedzania nie czuliśmy zmęczenia, czuliśmy natomiast wielki głód. Pani przewodnik zabrała nas do restauracji "Epileptic", gdzie czekał na nas pyszny obiadek z domowym kompocikiem. Posileni i rządni kolejnych atrakcji ruszyliśmy dalej. Kolejną atrakcją była Panorama Racławicka, którą uznaje się za wizytówkę Wrocławia. Byliśmy zachwyceni tym wielkim dziełem. Oczywiście nie zabrakło też innych miejsc wartych uwagi, dlatego zwiedzanie przeciągnęło się do późnych godzin popołudniowych. Dzień dobiegał końca, na zakończenie pełnego wrażeń dnia odbyliśmy wieczorny spacer ulicami. Niektórzy z nas mięli nadzieję, że to będzie TEN DZIEŃ, w którym będzie nakręcany kolejny odcinek serialu telewizyjnego „Pierwsza Miłość”, ale niestety nawet nie spotkaliśmy żadnego aktora z tego tak popularnego wśród płci żeńskiej serialu.

Kolejny dzień był równie ciekawy. Po śniadanku wyjechaliśmy w kierunku ZOO. Na początek dla uzupełnienia pozytywnej energii podziwialiśmy Ogrody Japońskie... Oj robiły wrażenie... a pięknie kwitnące azalie ogromnych rozmiarów zapierały dech w piersi. W Parku Szczytnickim, przed Halą 100-lecia znajdowała się Iglica mierząca 90 metrów wysokości. Przygodę w ZOO rozpoczęliśmy od Afrykarium. Zobaczyliśmy tam różne gatunki ryb zamieszkujących morza i oceany. Mały rekin, mnóstwo płaszczek, żółw morski, rafa koralowa to tylko część morskiego świata, jaki mogliśmy podziwiać w wielkich akwariach. Wszystkie zwierzęta znajdowały się w olbrzymich akwariach. Zobaczyliśmy stado pingwinów i bawiące się foki. Niektórzy z nas wystraszyli się czającego się w wodzie krokodyla, który na szczęście znajdował się za grubą szybą. Niedaleko wypoczywała rodzinka hipopotamów.  W całym obiekcie było bardzo gorąco i panował afrykański klimat.

Galeria

Info

Zdjęcie miesiąca

IMG_20161220_165452 1.jpg
Ta strona korzysta z cookies